Zomervakantie juli 2008 in Rendsburg

Zondag 27 juli

Nadat we om 8:00 uur in de ochtend de jongens hadden uitgezwaaid, richting Rendsburg, reden we zelf om 10:00 uur weg uit Almere richting Cuxhaven.
Het was de bedoeloing dat we via een Camper verkoop bedrijf in Uelsen, Duitsland (vlak over grens bij Nordhorn)zouden rijden, zij waren open op zondag. Dat klopte deels: het hel was open, maar de campers geen van allen en het kantoor ook niet.
Dus we konden alleen maar om de campers heen lopen, dat was niet handig. Daar waren we dus gauw klaar .
Vervolgens zijn we doorgereden naar Cuxhaven aan de Noordzee in Duitsland.
Daar hadden we hotel geboekt voor 1 nacht:
Hotel Sahlenburger Strand

We hebben gewandeld over het strand, dat wil zeggen over het slib. Het was namelijk eb en het duurde wel 15 minuten in slentertempo voordat we bij de zee waren. Heel apart.
Vervolgens hebben we aan de haven van Cuxhaven gegeten en gewandeld. Daar is een grote Camperplaats, waar wel 40 campers stonden. Je staat daar aan de zeekant en dan zie je de grote containerschepen langs varen....
B&B1 B&B2 B&B2

Maandag 28 juli tot en met vrijdag 1 augustus

B&B1
Maandagochtend zijn we via provinciale wegen naar het veer over de Elbe gereden. Voor 11 Euro werden we met auto overgezet in 20 minuten van xx naar yy. Het was prachtig weer, dus beslist een lekker tochtje.

Vandaar waren we in een half uur bij onze volgende Camperboer in Hohenaspe:
Wohnmobile Galerie
Deze had veel campers staan in alle soorten en maten en was open. Daar hebben we een uur rondgelopen. Alle campers zijn goedkoper in Duitsland, dus het lijkt nu handiger een camper in Duitsland te gaan kopen.
Vervolgens weer op pad gegaan en na 3 kwartier waren we in Rendsburg.
Daar zaten we in Hotel Convent Garden, naast het Noors-Oostzeekanaal. Ik wist niet dat het bestnd, maar nadat we vanuit ons hotelraam een heeele grote boot voorbij zagen varen, zijn we eens gaan googlen.
Noord-Oostzeekanaal
Dit kanaal is de verbinding tussen de Noordzee links van Noord Duitsland en Denemarken en de Oostzee rechts. Containerschepen en cruiseschepen varen langs, ook s'nachts.
Het is leuk om vanuit de hotelkamer in het Franse balkonnetje te zitten en deze schepen te zien voorbijkomen.

De rest van de week hebben we in en om Rendsburg doorgebracht bij de Youth Games, zie verslag daarvan. We hebben heel wat afgewandeld. Ze hebben overigens in Rendsburg ook een grote camperplaats, met internet, toiletten en naast het zwembad....
Donderdags zijn we nog een dagje naar Kiel geweest.
Vrijdagavond zijn we om 15:30 uur vertrokken uit Rendsburg, stonden we om 18:30 uur stil bij een Rasttette met pech, werd de auto weggesleept en reden we om 00:30 uur weer verder met een EUROPCAR huur auto: Fiat Punto.
De Betriebsasse was los of afgebroken, dat weten we nu nog niet.